Monday, May 24, 2010
CCTV- Sila baca (Penting!!!)
Sila baca perkara di bawah.
Perkara
CCTV (kamera litar tertutup); mempunyai 2 komponen (1) Alat perakam DVR dan (2) kamera.
Apa yang perlu dilakukan setiap pagi
Pastikan keempat-empat channel mempunyai gambar/visual pada monitor. Jika salah satu kamera tidak berfungsi, channel terbabit akan memaparkan latar berwarna biru dan mesej v-loss. Selain itu, pastikan terdapat penunjuk rakaman berbentuk petak pada setiap channel. Jika tiada, ini bermakna tiada rakaman dibuat pada channel berkenaan.
Alat perakam DVR mempuyai dua mempunyai 2 lampu penunjuk (1) hijau untuk power dan (2) merah untuk hard disk. Jika lampu merah terpadam atau tidak berkelip-kelip, sila semak hard-disk percentage.
Jika terdapat kerosakan pada mana-mana channel/kamera atau hard disk hampir penuh, sila e-mel dengan segera kepada Bahagian Teknikal - op.techs@myeg.com.my dan cc kepada Pengurus Operasi - lingam@myeg.com.my dan Eksekutif Operasi - hks@myeg.com.my
Mengapa ini perlu dilakukan
Pemasangan CCTV di Pusat Ujian merupakan syarat WAJIB yang ditetapkan oleh JPJ dan perlu dipatuhi oleh pihak MyEG. Dalam kes tertentu, pihak MyEG akan diminta untuk menyediakan rakaman CCTV kepada JPJ sebagai bahan bukti.
Baca, fahami dan cetak e-mel ini untuk difailkan. Jika ada sebarang pertanyaan, sila hubungi saya atau mana-mana staf Teknikal.
Terima kasih.
Mohd Jaafar Azman
Bahagian Operasi MyEG
Dataran Pelangi
Laporan Harian Penggunaan XO
Mohon kerjasama untuk emelkan Laporan Harian Penggunaan XO sahaja ( XO = kad yang tidak memerlukan pengesahan jari calon melalui biometrik reader) bermula pada 20/05/2010 (Khamis) dan seterusnya
Emelkan kepada kenneth@myeg.com.my dan cc azlina@myeg.com.my
Contoh Laporan Harian Penggunaan XO (Sila rujuk lampiran)
Sekian terima kasih
Azlina
Mail 2 : Untuk Makluman Semua Kakitangan Pusat Ujian,
Bagi Pusat Ujian yang belum menghantar laporan ini dengan segera kepad email yang diberikan di bawah.
Tidak perlu menghantar laporan smartcard dan mykad.hanya perlu hantar laporan XO sahaja
TQ
BORANG AUDIT BULANAN PUSAT UJIAN
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDRHeDdUWHFvWVh4M1E5T3l0a3NFX2c6MA
Mohon kerjasama anda untuk mengisi Borang Audit Bulanan ini secara online sebelum/pada Isnin, 31 Mei 2010. Klik pada pautan (link) yang tersedia di atas.
Sila jawab dengan betul kerana Borang Audit Bulanan ini akan dihantar ke JPJ pada setiap bulan.
Maklum balas daripada anda adalah amat penting untuk memastikan Pusat Ujian diurus pada tahap optimum.
Sebarang kerosakan hendaklah dilaporkan untuk membolehkan tindakan susulan diambil bergantung kepada keutamaan dan peruntukan bajet.
Jika ada sebarang pertanyaan, sila hubungi saya, Jaafar (Bahagian Operasi) di talian 03-7722 4253 sambungan 138.
Wednesday, May 12, 2010
MyEG Kota Samarahan - Contact
MyEG Lawas - Contact
MyEG Kuching - Contact
MyEG Miri - Contact
Monday, May 10, 2010
Set Test PC's IP Address
Wednesday, May 5, 2010
Person in charged
DNS Setting required in MyKey
You need do DNS setting inside your pc. Below is the information for supporting the DNS.
1. Symptoms:-
The Page look hang or no further activity
2. To verify the symptom:-
At command prompt, please type each as below:
C:\> nslookup www.msctrustgate.com
C:\> nslookup onsite.msctrustgate.com
C:\> nslookup mpki.mykey.com.my
If dns was setting, the display will show as below:
Server: xxxxxxxxxx
Address: xxx.xxx.x.xxx
Non-authoritative answer:
Name: www.msctrustgate.com
Address: 203.106.241.235
3. To solve this matter:-
Actually there are at least two solutions
1. Ask Network Admin to add those dns records. Impact all user already applied
2. Add in your local host file named as C:\windows\system32\drivers\etc\hosts where C:\Windows is your Windows folder. Impact is that pc only applied. Below are the configurations that need to add
203.106.241.226 www.mykey.com.my
203.106.241.235 www.msctrustgate.com
219.93.29.12 mpki.mykey.com.my
203.106.241.229 onsite.msctrustgate.com
After completed all setting, please enroll your voucher.